Zeptejte se expertů Toggle

Otázka č. 30

Mějme situaci, kterou můžeme najít u mnoha velkých mezinárodních firem, které se rozhodly konsolidovat poskytování některých infrastrukturních IT služeb (WAN, Internet, DC apod.).
Poskytovatel služeb druhého typu (Service Provider Type II) poskytuje některé infrastrukturní IT služby několika jiným Poskytovatelům služeb prvního typu (Service Provider Type I), kteří jsou součástí vždy příslušné podnikové jednotky a které poskytují businessu většinou aplikační služby (tok služeb ukazuje přiložený obrázek). Služby jsou definovány v katalogu služeb, zpoplatněny, ale bez penalizace. Poskytovatel služeb druhého typu X je z formálních důvodů součástí jedné z podnikových jednotek, kterým poskytuje služby a poskytuje vyjímečně i pár služeb přímo businesu některých podnikových jednotek (šipky 12,13).

Otázka: Jak nazývat smlouvu mezi Poskytovatelem služeb druhého typu (Service Provider Type II) a Poskytovatelem služeb prvního typu (Service Provider Type I) z pohledu Poskytovatele služeb druhého typu (šipky 1,2,3,4) – je to OLA nebo SLA? A co dohody dle šipek 5-8 a 12,13?

Definice v ITILu je poněkud nejasná, jelikož definuje OLA jako dohodu mezi odděleními téže organizace. Co si však představit pod „toutéž organizací“ v tomto případě poněkud komplexnější struktury firmy s více poskytovateli služeb? Co je ještě stejná organizace a co už ne? Pokud bude potřeba upřesnění, rád dodám.

Odpověď

Pro zobrazení odpovědi se musíte přihlásit.

Vladimír Kufner, Vladimír Váňa, Jiří Skála

Komentáře není možné přidávat.

Tyto stránky nejsou od 10. 10. 2017 aktualizovány.
Nová verze webu dostupná na: itsmf.cz.