Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /data/web/virtuals/59576/virtual/www/subdom/old/wp-content/plugins/qtranslate-x/qtranslate_frontend.php on line 326

Warning: Declaration of description_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /data/web/virtuals/59576/virtual/www/subdom/old/wp-content/themes/smartscreen/admin/functions/functions.php on line 96

Warning: Use of undefined constant DAYS_IN_SECONDS - assumed 'DAYS_IN_SECONDS' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /data/web/virtuals/59576/virtual/www/subdom/old/wp-content/themes/smartscreen-child/functions.php on line 630

Warning: A non-numeric value encountered in /data/web/virtuals/59576/virtual/www/subdom/old/wp-content/themes/smartscreen-child/functions.php on line 630

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /data/web/virtuals/59576/virtual/www/subdom/old/wp-content/plugins/qtranslate-x/qtranslate_frontend.php:326) in /data/web/virtuals/59576/virtual/www/subdom/old/wp-content/themes/smartscreen-child/functions.php on line 630
Čtvrtý letošní seminář ITSM Prakticky | itSMF Czech Republic

Novinky Toggle

Čtvrtý letošní seminář ITSM Prakticky

Ve čtvrtek 1. června proběhl již čtvrtý letošní seminář ITSM Prakticky zaměřený tentokrát na měření výkonnosti (KPI – klíčové ukazatele výkonnosti) a reporting v oblasti poskytování IT služeb.

V prezentaci se daly celkem snadno identifikovat výchozí principy:

  1. V kaskádě ukazatelů a reportingu přes jednotlivé úrovně řízení to byl CMM model
  2. V rozpadu KPI pak principy BSC (Balanced Score Cards)

Přednášející František Kohout z DHL představil s velkým přehledem zainteresovaného manažera tento koncept jako proces a nástroj, umožňující organizaci definovat a monitorovat výkonnostní ukazatele na různých úrovních řízení.

Hlavním přínosem pro všechny účastníky pak byly praktické zkušenosti s definováním, zavaděním a praktickým používáním tohoto koncept v podmínkách velkého celosvětového hráče jakým DHL nesporně je.

V živé diskusi byly pravděpodobně nejcennější zkušenosti z implementace i využívání, které odpovídaly na otázku „Co byste, při zpětném pohledu, udělali jinak, nebo nedělali vůbec.“

Jak prezentace, tak diskuze přinesla účastníkům celou řadu cenných poznatků, využitelných v jejich další činnosti.

 

„Velmi přínosné byly konkrétní postřehy a zkušenosti prezentujícího a dalších posluchačů ohledně zavádění KPI do praxe. Některé postřehy mě inspirovali a použiji je pro naše KPI, např. způsob vyhodnocení a reportování KPI směrem k managementu.“ předseda itSMF Patrik Šolc

„Zaujalo mně, jak mají v DHL vypracovaný systém KPI/metrik a ty jsou zaměřené na různé úrovně řízení. Sice se jim to ne vždy úplně daří mít je provázané a nefunguje jim úplně zaměření na strategické cíle podniku (přičemž ty podřízené KPI nejsou asi vždy v souladu s „nadřízenými KPI“), ale základ tam je. Zamýšlím se, zda tato metoda nemůže vést až k obsesi čísly, přičemž se zapomene na soft cíle, které nejsou měřitelné. Přesto však v obrovské IT organizaci určitě má takový systém místo, pokud se z toho nestane modla a všeřešící systém motivace, odměňování.“ Ivan Volný, člen Výboru pro publikační činnost

Komentáře není možné přidávat.

Tyto stránky nejsou od 10. 10. 2017 aktualizovány.
Nová verze webu dostupná na: itsmf.cz.