Co je nového Toggle

Certifikace ISO 20000 a co od ní lze očekávat

ISO 20000 je mezinárodní standard, pro IT service management. Norma vznikla z britského standardu BS15000 a definuje minimální požadavky pro certifikaci kvality řízení procesů v IT. Kromě zmíněných požadavků (Specifications) obsahuje rovněž část sloužící jako směrnice k jejich splnění (Code of Practice). Dva hlavní motivační faktory pro certifikaci podle ISO 20000 jsou dosažení zmiňované kvality dodávky...

Pokračovat ve čtení →

Effective Storage and Data Management

Dokument na pěti stránkách přibližuje problematiku řízení ukládání dat. Připomíná, že k efektivnímu storage managementu patří kromě řízení úložných prostorů také porozumění struktuře dat samotných, způsobu použití a jejich životnímu cyklu. V úvodu dokument probírá tyto obecné principy a následně se věnuje třem klíčovým oblastem v analýze dat, které vytvářejí komplexní datový profil: 1....

Pokračovat ve čtení →

Integrace Six Sigma a ITIL® v rámci neustálého zlepšování služeb

White Paper je uveřejněný TSO a Pink Elephant na www.best-management-practice.com. Dokument dlouhý 24 stran nejdříve v kapitole 2 stručně zopakuje známý model Neustálého zlepšování služeb : What is the vision?, Where are we now?... a koncept Portfolia služeb : Service Pipeline, Service Catalogue... Pro znalce ITILv3 nic nového. Pak v kapitole 3 seznámí...

Pokračovat ve čtení →

ITIL V3 a informační bezpečnost

Tento dokument diskutuje roli Správy bezpečnosti informací (ISM) a její důležitost pro byznys, jak je podpořena rozsáhlou soustavou globálních standardů a jaký způsobem ji uvést do souladu s ITILem. Je určen pro všechny manažery, nejenom pro IT, kteří znají ITIl nebo se o něj zajímají. Diskutuje obsah, účel a vztahy mezi globálními standardy, zásadami obecně osvědčených postupů a politikami a procedurami...

Pokračovat ve čtení →

ITIL v recesi (Whitepaper)

Dokument přináší zamyšlení nad tím, jestli je v období recese, kdy se organizace zaměřují na její přežití, vhodným okamžikem k osvojení praktik, jako je Správa IT služeb (ITSM). ITIL samozřejmě umožňuje lépe analyzovat investiční záměry a lépe, resp. Kvalifikovaněji rozhodovat. Při uplatňování ITILu by se však organizace měly řídit selským rozumem. Přístup přes životní cyklus služby a hotový...

Pokračovat ve čtení →

ITIL – jeden krok v čase: Bezstarostný přístup k zavádění účelného ITIL řešení

White Paper popisuje uplatnění pragmatického přístupu k ITILu, který zajišťuje dosažení hodnoty v každém implementovaném procesu, popis metodologického postupu krok za krokem, který by se měl použít a který člení postup do fází zavádějících jednotlivé prvky se zacílením na rozhodující business požadavky. Popisuje:

Implementace ITSM dle ITIL s využitím PMBOK

Kde přesně začíná a kde přesně končí projekt Řízení a správy IT služeb (ITSM)? Při implementaci ITSM se může vyskytnout několik začátků a několik konců podle toho, jaký přístup zvolíte. Implementace ITSM v libovolné organizaci může být na první pohled skličující úkol. Jakmile si však uvědomíte, že to lze spíše než jedním projektem realizovat řadou projektů a když spojíte aplikaci vhodných technik...

Pokračovat ve čtení →

An ITIL-Based Approach to Building Effective Storage Capacity Management in Support of ILM

Informační materiál ze série Global Knowledge od Joela Wengera z EMC² stručně seznamuje s přístupem efektivního řízení ukládání dat vycházejícím z procesu Správy kapacit (Capacity Management) v ITIL. Jsou zde uvedeny důvody, proč Joel preferuje centralizovaný model ukládání dat oproti decentralizovanému. Následně jsou pak stručně popsány fáze implementace Správy kapacit od Úvodního vyhodnocení přes...

Pokračovat ve čtení →

5 kroků k úspěšné konsolidaci a virtualizaci IT

Konsolidací se rozumí centralizace distribuovaných zdrojů IT, tím se dosáhne finančních úspor, jednoduššího řízení, zlepšené ochrany dat, zlepšeného využití zdrojů, větší flexibility atd. Virtualizací se rozumí technologie umožněná konsolidací, zaručující, že klíčové zdroje (server atd.) jsou výrazně více využity a poskytují větší flexibilitu infrastruktury. Přispívá tudíž k výraznému omezení...

Pokračovat ve čtení →

Management of Risk: Guidance for Practitioners (M_o_R®) v méně než tisíci slovech

Čtyřstránkový dokument v úvodu popisuje důvody vzniku průvodce řízením rizik a jeho vývoj v posledních letech. Dále se věnuje vysvětlení čtyř základních konceptů, na kterých M_o_R stojí: principy, přístupy, procesy a začlenění M_o_R do firmy. Tyto koncepty jsou také nastíněny na několika obrázcích. Dokument neobsahuje detailní popis jednotlivých konceptů a nemůže tedy sloužit jako studijní materiál,...

Pokračovat ve čtení →

Tyto stránky nejsou od 10. 10. 2017 aktualizovány.
Nová verze webu dostupná na: itsmf.cz.